zondag 20 december 2015

Denim tasje (2) tutorial voorkant...

Soms ontstaan er spontaan patroontjes of ideetjes. Ik wist dat ik iets met denim wilde doen en doorstikken. Zo ontstonden dus de vierkantjes.


Eerst een malletje gemaakt van karton. Dat vind ik altijd makkelijk. Zie ik meteen of het stofje groot genoeg is en hoef ik maar één keer te meten.


Allemaal verschillende stofjes en lekker schuiven tot het naar je zin is. Aan elkaar stikken en je hebt een lapje waaruit je het tasje kan knippen. De naden open strijken.


Dit keer had ik geen patroon. Maar ik wist ongeveer hoe groot het tasje moest worden. Twee A4'tjes aan elkaar geplakt, dubbel gevouwen een beetje meten en tekenen. Zo eenvoudig is het.


Zie daar al een patroon. Dit kan op het lapje gelegd worden en met naadtoeslag knippen.


De achterkant van het lapje verstevigen met vlieseline en dan heerlijk doorstikken. Ik heb het doorgestikt met zwart en oranje/rood garen.


Nu kan het verwerkt worden tot een tasje.


1 opmerking:

  1. Eigenlijk heel eenvoudig en ontzettend leuk. Dank je voor het delen. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
groetjes, Nicole

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...