zaterdag 6 oktober 2012

Patroon gehaakte pompoen...


Na al die leuke reacties op mijn gehaakte pompoenen maar weer eens mijn haaknaald tevoorschijn getoverd. Eens kijken hoe ik ze ook alweer had gemaakt.
Nu heb ik gekozen voor wit met grijs. En om de streepjes te benadrukken heb ik er een grijs draadje over getrokken.



Voor de grotere pompoen heb ik een ketting gehaakt van 25 lossen.
Haken in de achterste lus!!
Toer 1: vaste in de tweede losse, 4 vaste, 14 half stokje, 5 vaste (24 st.)
Toer 2: 1 losse, 8 vaste, 8 half stokje, 8 vaste (24 st,)
Toer 3: 1 losse, 5 vaste, 14 half stokje, 5 vaste (24 st.)
Toer 4 t/m 38 herhalen toer 2 en 3
Je hebt dan een lapje gehaakt. Het lapje sluiten met half vaste. Een lange draad overhouden daarmee de bovenkant van de pompoen sluiten. De pompoen vullen en de onderkant sluiten.

Vervolgens het kroontje haken:
Een magic ring maken. 1 losse en in de ring 5 vaste haken.
Toer 2- 5: 5 vaste haken.
Toer 6: vaste, 5 losse en een vaste in dezelfde steek. (4x herhalen)

Veel succes!

22 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor het patroontje! Vandaag haakte ik net ook een pompoenTJE maar dan met een heel ander patroon. Maar dit haak ik zeker ook eens, lijkt me heel leuk om doen.
    Groetjes en fijne zondag,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor dit leuke patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor die mooie patroon, ga er zeker een paar haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke pompoen! Kwam hem op freubelweb tegen, bedankt voor het delen en je hebt er weer een volger bij:-)!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend leuke pompoen, liet direct mijn lopende projectjes even liggen. Ben begonnen met een oranje pompoen. Bedankt voor het patroontje.
    Groet Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  6. W at een leuk patroon van een pompoen, ben direct begonnen mat haken. Bedankt voor het patroontje.
    Groet Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dank wel voor je leuke pompoen patroon , via via kwam ik bij jou ,

    ik heb ze gemaakt en ze staan op mijn blog ;o)met vermelding van jou naam en blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel voor het patroon, ik heb het opgeslagen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. beste Nicole
    ik was op zoek nar een patroon van een pompoentje en kwam via afbeeldingen bij jou blog terecht,ik heb me meteen aangemeld op je blog want er staan heel leuke dingen op. bedankt voor het pompoenpatroontje
    May

    BeantwoordenVerwijderen
  10. bedankt voor het patroontje

    is heel leuk om te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Nicole
    Wat een leuk patroon die pompoen.
    Ik heb hem gehaakt maar hij blijf zo klein.
    Met welk garen en haaknaald heeft u gehaakt?

    groetjes van Lizinka van de Nadort

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De pompoenen zijn gehaakt met acrylgaren. Ik denk haaknaald 3-3,5

      Verwijderen
  12. Wat een mooi patroon ! Heb je ook een beschrijving voor een maatje kleiner ?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi ! De grote heb ik al gehaakt. Heb je een beschrijving van een kleinere maat ?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ga vandaag jouw pompoentje haken en ben benieuwd hoe het er uit gaat zien . Bedankt voor het patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een ontzettend leuk patroon,bedankt
    Inmiddels heb ik er al een aantal gehaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mag ik vragen hoe jullie de boven en onderkant dicht maken kom er niet uit als je rechtdicht maalnkrokg je geen vorm erin wie helpt me

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoe sluit je best het pompoentje aan de boven en onderkant?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoe sluit je best boven en onderkant van pompoentje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Door middel van de lange draad die je overhoudt te rijgen door de boven-/onderkant van de pompoen. En zo trek je de pompoen dicht.
      Veel succes met het maken!

      Verwijderen
  19. Bedankt van de uitleg van de pompoen,heel mooie blog.
    Ik ga je volgen en zou graag je nieuwsbrief ontvangen .Groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
groetjes, Nicole

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...